Saturday, January 6, 2018

نوآوری های جدید طراحی فروشگاه اینترنتی

طی سالیان گذشته با پیشرفت کسب و کار های اینترنتی، مشکلات زیادی که در این مسیر وجود داشته مرتفع گردیده است. در دنیای امروز زیرساخت های متنوع و ساده و قابل اجرا توسط هر شخصی در فضای اینترنت موجود می باشد و شخص می تواند با استفاده از آنها طراحی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نماید.
یک شخص با صرف هزینه های معقولی میتواند زیر ساخت های تجارت الکترونیک خود را فراهم کرده و با طراحی فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش آنلاین محصولات خود نماید.
شروع دهه 90 میلادی بود که تجارت الکترونیک شروع به رشد و گسترش نمود و از آن به بعد بود که سالانه 1.5 تریلیون دلار در میان کشور های مختلف جهان گردش مالی به وسیله تجارت الکترونیک به وقوع پیوست.
از آن پس شرکت های فعال در حوزه تجارت الکترونیک با رشدی دو برابری نسبت به سال قبل شروع به فعالیت نمودند، با این وجود تمام فعالین مشغول در این حوزه از موفقیت یکسانی بر خوردار نشدند و بیش از 90 درصد آنها پس از شروع کمی از فعالیتشان با شکست بزرگی رو به رو شده و از میدان رقابت کنار رفتند. در ادامه باشرکت طراحی سایت مبنا همراه باشید تا سه حرکت غیر متعارفی که تعدادی از خرده فروشان فعال در حوزه تجارت الکترونیک برای راضی نگهداشتن مشتریان خود انجام داده اند آشنا میشوید.

اضافه کردن به سبد خرید در بستر شبکه های اجتماعی

یکی از شرکت های سردمدار تجارت الکترونیکی شرکت آمازون میباشد، این شرکت که رهبر تجارت الکترونیک در جهان نیز خوانده میشود، نوآوری هایی دارد که در نوع خود جالب است. از خرید به وسیله ی یک کلیک تا خرید از طریق شبکه های اجتماعی، همین امر باعث شده تا آمازون بهترین سایت فروش اینترنتی در جهان باشد.
آمازون سبد خریدی طراحی کرده است که کاربران میتوانند با گشت و گذار در توئیتر و  پیدا کردن محصول مد نظر خود با استفاده از #Amazon Cart ، آن محصول را به سبد کالایی خود اضافه نمایند تا در مراجعه بعدی به اکانت امازون خرید خود لازم نباشد دوباره در سایت جست و جو کنند و محصول مد نظرشان را انتخاب نمایید. امکان انتخاب محصول از توئیتر و خرید آن در آمازون از ماه می سال 2014 فعال شده است و از همان زمان توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و با 157 هزار خرید به وسیله #AmazonCart طی دو هفته رکورد جدیدی در تجارت الکترونیک به نام خود ثبت کرده است.
3 نوآوری خلاقانه طراحی فروشگاه اینترنتی

حمل به فروشگاه

شما به عنوان مالک طراحی فروشگاه اینترنتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که چیزی حدود 61 درصد از خریداران کالاهای اینترنتی به دلیل زیاد بودن هزینه پستی از خرید محصول به روش اینترنتی خودداری میکنند، پیشنهاد حمل رایگان یکی از گزینه هایی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند.
درصورتی که فروشگاه شما به گونه ای است که حداقل دارای یک مرکز فروش فیزیکی هستید میتوانید این امکان را برای کاربران فراهم کنید که بتوانند محصول خود را در خانه انتخاب و هزینه آن را نیز پرداخت کنند و به صورت حضوری جهت تحویل گرفتن محصول خود اقدام کنند.

سایت های تجارت الکترونیک محتوا محور

باید به این نکته توجه خاصی داشته باشید که خرید از یک طراحی فروشگاه اینترنتی با یک فروشگاه فیزیکی تفاوت های زیادی دارد و نباید سایت خود را همانند فروشگاه فیزیکی خود بچینید.
دو تفاوتی که بین فروشگاه اینترنتی و فروشگاه فیزیکی قابل لمس است این است که کاربر در فروشگاه مجازی قادر به گرفتن اطلاعات مصرف از مصرف کنندگان قبلی را ندارد ولی قادر است فروشگاه شما را با فروشگاه های رقیب شما تنها در عرض چند ثانیه و جا به جا شدن در زبانه های مرورگر جایگزین کند.
تجارت الکترونیک محلی است که شما در آن میتوانید نوآوری های زیادی را اعمال کنید و اینکار تنها به دلیل انعطاف پذیری زیاد این بازار قابل انجام است و شما میتوانید فکر ها و ایده های خود را در این بازار به راحتی پیاده سازی کنید. چنانچه ایده ی نو داشته باشید میتوانید به فکر درآمد خیره کننده در این زمینه باشید. در صورتی که میخواهید به نتایجی برسید که با بقیه متفاوت است  باید کارهایی انجام دهید که با کار سایرین نیز تفاوت داشته باشد اگر ریسک متفاوت بودن را می پذیرید پس به موفقیت در تجارت الکترونیک نیز میتوانید فکر کنید.
منبع: طراحی سایت مبنا

No comments:

Post a Comment